Menu
שאל את הרב
print
אא

מה בדבר מי שלא מלמד את בינו אומנות כאילו מלמדו לסטות (קידושין דף ל' עמוד ב') אני באופן אישי נפלתי, עם "חרדי" עם פאות וזקן כאורך הגלות, שלא הפסיק לשקר ולגנוב

הרב שלמה יהונתן מאזוז

הסיבה שנחשב כאילו מלמדו ליסטות היא מכיון שכשאין לו אומנות יחסר לחמו וילך ויגנוב כך כתב רש"י ואם כן שמקבל כסף מהכולל לא שייך זה וכל שכן שלומדים בישיבות "אומנות הרבנות" להיות מורי הוראה, מגידי שיעורים רבני קהילות, שחיטה, מילה, ועוד ועוד. ועיין לרבנו המאירי בקידושין שם שכתב שאם מלמדו תורה אין  צריך ללמדו אומנות. עיין שם. ועיין עוד באגרות משה (יורה דעה חלק ד' סימן ל"ו) באורך בנושא זה ודי בזה עתה.
ומה שכתבת "חרדי" עם פאות וזקן רימה אותך ושמת מרכאות למלה "חרדי" מבין אני שהנך מבין לבד הייטב שאין הרמאי ונוכל נקרא חרדי גם אם יתלבש כמו חרדי ואם כן מה התלונה? ואילו לימדוה אביו אומנות לא היה גונב ומרמה? ומוטב לך לומר שהיה אביו ללמדו מוסר.
ודבר ידוע הוא שרוב סיפורי היושר והמוסר הגבוה במסחר הוא דווקא בקרב החרדים וסיפורי רמאות ונכלות לא נמצאים בקרב חרדים אמיתיים רק מזעיר ולכן עושים מספורים רעש גדול 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן