Menu
שאל את הרב
print
אא

"בעוון שנאת חינם חרב הבית" הבנתי ששנאת חינם זה גם בין אחים אבל לא הבנתי למה זה נקרא שנאת חינם הרי אם אחים שלי מקללים וצורחים בכל הבית ואני לא אוהבת אותם אז זה נקרא שנאת חינם? הרי זה לא שנאה לחינם אני לא אוהבת אותם בגלל הקללות שלהם! זה לא חינם! מיילא זו היה סתם שנאה בעלמה אבל היא לא סתם! זה קשה לי לאהוב אותם ככה!קשה! יש לי אח בן 9 שמדבר כמו נער בן 17 מהרחוב.. אם הוא רואה שאני עושה משהו שלא מוצא חן בעיניו הוא צורח משתולל כאלו הוא מלך העולם.. איך אפשר לאהוב אח כזה שכל הזמן מקלל וצורח? וזה לא רק הוא רוב המשפחה אצלנו מקללים קללות נוראיות.. אז.. מה? איך אני יכולה לאהוב אותם? זה קשה נורא לאהוב ולא לכעוס עליהם ולהיות שלווה כשהם לידי.

הרב יורם חדאד

לבת מלך מלך המלכים נאמנת לתורותו! 
1.אין ספקניסיון קשה ואת צריכה כוחות נפש לעמוד בו ובאמת לפני שהגיע הניסיון הזה הקדוש ברוך נתן לך כוחות. 
2. אמנם עלייך להקפיד בין לא לשנוא לבין להסכים דהיינו ההלכה הגדירה על מה מותר לשנוא. וככל הנראה אין במקרא שלך היתר לשנוא. אולם אינך חייבת לקבל ולהסכים להתנהגות שכזו וזכותך וחובתך להרחיק ולהתגונון מפני התקפות קשות כנ"ל זכותך לגנות את המעשה וכל פעולה שתגרום למנוע את הסבל (כמובל ללא אלימות אלא בדרך התורה).
3. עצה בדוקה ומנוסה אם תכניסי להכרתך ותאמיני שגם ההתנהגות כנ"ל היא מה' והאחים הם רק הרצועה בשליחות ה' (כמובן שלאחים אין שום הצדקה) ואחר כך תתפללי מעומק הלב אל ה' שיעזור לך תיראי ישועות

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן