Menu
שאל את הרב
print
אא

מחנך חדש בת"ת (הגיע מת"ת אחר) שהכה תלמיד (מתוך כעס וחוסר שליטה), התרו בו שוב ושוב וחזר והכה שוב ושוב. סוף שנה הת"ת החליט להוציאו מהת"ת.יום לפני סיום השנה הכה את בננו בצורה לא סבירה. מה נצרך מאיתנו כבן אדם לחברו, מחר יהיה בת"ת אחר ויכה ויפגע פיזית עם השלכות רגשיות בתלמידים אחרים?. וככלל האם ת"ת צריך לחכות שנה שלימה ולא להוציא מיד רב המכה (מכה מתוך כעס וחוסר שליטה)

הרב יורם חדאד

לא ברור לי מה שאלתכם !
אם השאלה האם להתריע על מפגעיו של המלמד זאת, יש לספר להנהלה של התלמוד תורה שלכם ולומר להם שזה עלול להיות במקומות אחרים, ומכאן והלאה זה בארחריותם .
ואם שאלתכם האם נכון להמתין עד סוף השנה קשה מאוד לאמוד זאת משום שזה מורכב מאוד, ביכולת התלמוד תורה, במצב המשפחתי, בחומרת הענין, ועוד ועוד. ובכדי לענות תשובה, יש לדון בכובד ראש עם הנוגעים בדבר

שאלת המשך:

ראשית תודה על התשובה. ברצוננו להבין: האם הבנו נכון את הרב- כהורים אין לנו חובה ליידע גורמים אחרים?(רשת מעיין החינוך,ת"ת חדש אליו הולך הרב וכדו', ) היות והנהלת הת"ת של בננו יודע מזה האחריות עליהם בלבד? כמו"כ הרב ציין בתשובתו שהעניין מורכב ובין השיקולים השיקול של "מצב משפחתי"-אמרו בשם החזון איש כי כשבאו אליו בני משפחה של מלמד שפוטר מעבדתו על היותו מכה תלמידים ואמרו לו "אין לילדים מה לאכול" השיב להם "מלמד שאין לילדים שלו מה לאכול לא צריך לאכול ילדים"..

הרב יורם חדאד

1. אכן יש לדווח להנהלת התלמוד תורה שלכם וחזקה עליהם שידווחו ובפרט שכל מוסד לימודי שמקבל מלמד ממוסד אחר אמור לברר את סיבת העזיבה גם אצל הנהלת המוסד שממנו בא
ואם נפשכם לומר שלא ידווחו ורוצים אתם לדווח לגורמים נוספים רלווניטים עליכם לבדוק הייטב שהדיוח יהיה נקי מכל רגש נקם ואת שאר התנאים ששמביא החפץ חיים זצ"ל בספרו שמירת הלשון אנא בדקו במתינות!
2. אשר לאמירת החזון איש זצ"ל בטוחני שהחזון איש דאג לבדוק איך לעזור למלמד שפוטר, ואמת היא שאין לחוס על מלמד או על הנלוים אליו על חשבון של תלמידים אחרים אולם שוב אני מדגיש יש להתבונן בכל הפרטים כנזכר לעיל בתשובתי ואז מתוך שוקל דעת וכבוד בה יש לפטר או להרחיק וכו'

בברכת הצדק תשפוט עמיתך
יורם חדאד 

שאלת המשך:

ראשית רצינו לציין כי טעינו וזו לא האימרה של החזון איש אלה של ר' שמואל סלנט,רבה של ירושלים ונשיא ת"ת עץ חיים על מלמד,אב ל-10 ילדים, מת"ת עץ חיים שפוטר בגין מכות. (מתוך הספר "החינוך האתגר") שנית,רצינו להודות על עצת הרב, בזמנו הדפסנו את השאלות שלנו והתשובות של הרב ושלחנו בפקס לת"ת של בנינו. היום אותו מלמד קיבל תפקיד ארגוני במוסד אחרׁ (שבבעלות הנהלת הת"ת של בנינו )והוא לרֹב אינו בא במגע ישיר עם ילדים.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן