בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
לגבי מנהגי תוניס בעליית קטן לתורה בשבתות. האם מותר לו לעלות למניין שבעה וכן קריאה לאחרים האם יכול להוציא ידי חובה?
בשו"ת איש מצליח חלק א' (אורח חיים סימן י') החמיר שאף מי שעשה בר מצוה לכתחילה לא יקרא באופן קבוע כל שלא נתמלא זקנו אם כי למעשה הורה להקל בזה (עיין בירחון אור תורה שבט תשע"ה סימן מ"ט) אבל בקטן ממש שלא עשה בר מצוה לא היקלו כלל אולם רבה הראשי של תונסיה הגאון רבי יוסף גז זצ"ל בספרו יגן ה' היקל לקטן לקרוא את פסוקי ההפטרה דוקא. ומי שלא הגיע לבר מצוה היה מעלהו בשני וחמישי לעלית רביעי (עיין בספר רפאל המלאך סימן א' דף כ"ז)