Menu
שאל את הרב
print
אא

כיצד יהודי מצרים מבטאים את האות ו' כמו v או w וכן לגבי האות ב' האם היא נאמרת דגושה תמיד שאלתי מספר רבנים גדולים וכן אחד מהעדה והשיבו לי אחרת כל אחד.. אשמח אם תוכלו לבאר לי מה המנהג שאדע איך לדקדק בקריאת שמע

הרב אמיר דאדוואנד

1. לפי מה שידוע במצרים ביטאו את הוא"ו כמו W אמנם היו שם משפחות שמוצאן המקורי מחלב והם מן הסתם ביטאו כV
2. אות הבי"ת ביטאו כבי"ת דגושה כרוב ככל הספרדים
3. ועל כל פנים לענין מה שכתבת "שאידע איך לדקדק" וכו' דע לך אחי היקר שאין כאן ענין של מנהג בדווקא לבטא כך יש כאן ענין של אלפיים שנות גלות בארץ נכר שגרמו לשכוח מעט ממבטא אותיות לשוננו הקדושה מחמת שאינם נמצאות בשפת ארץ הנכר. וכיום שזכינו לקיבוץ גליות ולהתחלת הגאולה כל עדה חייבת ללמוד מחברתה את האותיות החסרות לה ולהשלים את את לשון הקודש:
הספרדים חייבים ללמוד מהאשכנזים בי"ת רפויה (כמו V)  האשכנזים חייבים ללמוד את הגימ"ל הרפויה מהספרדים. התימנים חייבים ללמוד את הקו"ף מהספרדים. ובזכות זה נזכה לגאולה שלמה אמן

 

שאלת המשך: האם בציבור יש להתפלל על פי הדקדוק?

 ולגבי ו' יש לעשות כך בציבור ? נגיד אני אומר "מזמור לדוד" אם האות ו w זה נשמע מאוד מוזר.. ואם יעלו אותי שליח ציבור ? (אני אמנם צעיר אבל העלו אותי כבר פעם ..עוד לפני שיחסתי חשיבות לעניין הדקדוק ומנהגי צפון אפריקה.)

הרב אמיר דאדוואנד

1.בסעיף הראשון בשולחן ערוך כתב הרמ"א "ולא יתבייש מפני בני אדם המלעיגים עליו בעבודת השם יתברך" עכ"ל וכל שכן במקרה שלך שאף אחד לא לעג לך חס ושלום, רק אתה חושש אולי זה ישמע קצת מוזר.
2. לאחר שתתרגל קצת בינך בין עצמך, תוכל לבטאות בצורה שלא תישמע מוזר.
3. דע לך שרוב העולם יודעים להעריך ולכבד את כל מי שמחפש האמת ודבק בה. (ולא מתוך התנשאות חס ושלום אלא מתוך יראת שמים)
4. אם בכל זאת משהו "ירים גבה" הרווחת! זכית למסור נפש לכבוד השם יתברך ושכרך כפול מן השמים.

חזק ואמץ.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן