שאל את הרב
print
אא
במילה ארמית ״עלמא״ (כמו ״דאמירן בעלמא״ בקדיש) למה הלמ״ד אינו בשוא נע ? הרי היא אחר קמץ רחב ! (נא נמחול את העם הארצות)

הרב אמיר דאדוואנד

שאלה יפה מאוד והתשובה היא שהכללים בשפה הארמית שונים מהכללים שבשפת הקדש לפיכך בשפה הארמית על פי רוב השוא שאחרי תנועה גדולה היא נח כמו דָרְיוש וכן אומרים בקדיש, ועָסְקין,הכל בשוא נח

שאלת המשך:

זכורני כי פעם דיברו בזה עם מרן רה"י נר"ו, ואמר שבאמת הנכון היה לבטא הע' בשוא נע, וכמנהג התימנים שמניעים השוא בתיבת "בעלמא" "ולעלמי עלמיא", אבל מנהג העולם השתרש להניחו. ואם כן, האם מי שיודע זאת צריך להניע השוא?

שאלת המשך:

אבל האם יכולים לדעת מתי, בארמית, השוא הוא נע אחרי תנועה גדולה (כגון ״צלותהון ובעותהון״) ומתי הוא נח (כגון ״עלמא״) ? מה הכלל ? 

הרב אמיר דאדוואנד

לפי המסורת . ואין בזה כלל ברור
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0