Menu
שאל את הרב
print
אא

חשש זה קיים גם בבית על מכונו ולמרות זאת התורה מצווה על כך, ודומה לדברי הט"ז שכשהתורה כתבה את ההיתר בפירוש ולא חששה אין לחכמים לחשוש ולגזור. ואם מפני שדעת הרב שליט"א שבשמירת המקדש יש גם משום שמירת הטהרה א"כ גם היום יש בכך מצווה ואפשר לשלוח אנשים שישמרו ויזכירו לאנשים על דבר הטהרה. ולגבי הערב שמש אם אין כוונתו משום שיגרא דלישנא צ"ע כוונתו היא שהרי שנינו בכלים פ"א "עזרת נשים מקודשת ממנו שאין טבול יום נכנס לשם" וכן ברמב"ם הל' ביאת המקדש פרק ג החיל משלחין ממנו עכו"ם וטמאי מת ובועלי נדות, אבל טבול יום נכנס לשם שכבר טבל. עזרת הנשים משלחין ממנו טבול יום. ובאם כוונת הרב היא שחוששים למ"ד טבול יום דזב כזב הרי הרמב"ם פסק שאין טבול יום דזב כזב בהל' ק"פ הל' ג' וכן בכ"מ ביאמ"ק פ"ג ה"ט ובתוס' זבחים לב:, ואף אי טבול יום דזב כזב כתבו התוס' בזבחים לב וביבמות ז: דהיינו רק לגבי פסח הבא בטומאה ולא לביאת מקדש. ואם כוונת הרב לעזרת הנשים כדעת הרדב"ז ח"ב סי' תרצ"א דבזה"ז אין איסור טמא מת בחיל ובעזרת נשים שצריך שלא יהיה רק בקפ"ז אמות של עזרת ישראל, א"כ למה שלא נאמר שה"ה גם לגבי טבול יום בערת נשים וצ"ע]

הרב אדיר כהן

אין לחכמים לחשוש ולגזור היכן שמן הסתם לא יכשלו ולא היכן שרואים בפועל שאנשים נכשלים ופוק חזי מאי עמא דבר

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן