Menu
שאל את הרב
print
אא

מובא בספר הברית (ס"ק ל"ב), בשם ספר כללי המילה לרבינו גרשם הגוזר בשם מדרש שכל טוב וז"ל: "זקן דמרתתין ידיו או דלא בריין נהורין, אסור למימהל שמא יעשהו כרות שפכה וכו' " עכ"ל. והובאו דבריו גם באוצר הברית/המוהל חלק ג' עמ' קע"ו, ובנשמת אברהם כרך ב' חלק יו"ד עמ' שמא סע"ק א' ובעוד כמה מקורות. ועוד ראיתי בספר "אות ברית" עמ' 93 שכתב כנזכר לעיל וז"ל: "וגם המוהלים שמתעלפין מדם המילה או ידיהם רועדות אסור להם למול וכו'" עכ"ל. האם להלכה יש לחוש לדבריו לכתחילה ולמנוע ממוהל שידיו רועדות, מלמול? והאם יש חילוק אם המוהל מומחה כבר עשרות בשנים, ונאמר שאע"פ שידיו רותתות כיוון שלא יצאה תקלה מתחת ידו עד היום אז אין לחוש! או שמא נאמר שאף במוהל מומחה יש לחוש כן כיוון שידיים רועדות זהו מום בלתי רצוני ובלתי נשלט? והאם יש להקל במצב שהמוהל משתמש במגן מילה? ובדיעבד, אם כבר מל המוהל שידיו רותתות, האם צריך הטפה מחדש?

הרב אמיר דאדוואנד

1. בודאי שיש למנעו.(אלא אם כן הרעידה שלו נשלטת כלומר שהוא יכול להשאר כל זמן המילה בלי לרטוט)
2. בדיעבד מילתו מילה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן