Menu
שאל את הרב
print
אא

מספר שאלות על פירוש רש"י בפרשת שלח א. בהנחה שאכן מדבר צין הוא בדרום מזרח וחמת בצפון מערב, למה למרגלים ללכת "כמין גא"ם" כדברי רש"י? הרי הרבה יותר קצר ללכת באלכסון! בנוסף, אם הולכים ממזרח למערב עד הים ואז נצמדים לים צפונה, כדברי רש"י, לא רואים כלל את פנים הארץ ורואים רק חלק מהנגב ומישור החוף. למה ירגלו באופן זה?
ב. רש"י אומר על חברון "הקצוה לקברי מתים"- והרי ראינו בספר בראשית שהחתים גרו שם! ומצד שני אם נפרש שבאו מכל האזור לקבור שם, קשה, שהרי מן הסתם בכל עיירה היה בית קברות, שהרי באותם ימים ההליכה היתה אורכת זמן ממושך ומן הסתם לא היו מרחיקים ללא צורך.

הרב מיכאל סגרון

א. אין התכלית ללכת בקיצור אלא לראות את הארץ לכן הלכו ממזרח למערב כי האקלים משתנה ממזרח למערב וכן  האקלים משתנה מצפון לדרום לכן הלכו כעין גא"ם שכך יוכלו לשער כל האקלים שבארץ ישראל (על פי גור אריה)
ב. מי שהקצה אותה לקברי מתים היה אדם הראשון בכבודו ובעצמו שכל העולם שייך לו ורצה להקבר בארץ באופן שלא יפריע ובחר בחברון והראיה לזה נקבר שם וכנראה בחר בה

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן