Menu
שאל את הרב
print
אא

איך אפשר לומר בנוסח הלשם יחוד "ברחימו ודחילו ודחילו ורחימו". הרי לא תמיד אומרים זאת במצב של "דחילו ורחימו".. האם אין זה שקר?

רבני בית ההוראה

עיין למרן ראש הישיבה בספרו ה' ניסי על ההגדה הנדפס מחדש (עמוד ס"ג) שכתב שם בענין הלשם יחוד ואעתיק לך מקצת דבריו וזה לשונו וביאור יחוד (או זיווג) בספרי המקובלים-השפעה שהקדוש ברוך הוא משפיע לשכינה טובות להעניק לעם ישראל (וכן כתב הרמח"ל בספריו) ועל ידי לימוד תורה ומעשה המצוות ביראה ואהבה ושמחה רבה אנו גורמים יחוד קודשא בריך הוא ומשפיעים טובה וברכה לכל ישראל וזהו בדחילו ורחימו ודחילו כי יש יראת העונש שהיא למטה מאהבה ויש יראת הרממות שהיא למעלה מאהבה זה פשוטן של דברים וביותר עומק יש לכוין שקודשא בריך הוא ושכינתיה הם אותיות ו"ה שבשם שבעוונות הרבים בזמן הגלות אין היחוד שלם ואנו מכוונים לייחד אותם על ידי אותיות י"ה שבשם (יו"ד זה רחימו וה"א ראשונה דחילו ) שהם רעים דלא מתפרשן לעלמין ובזה יהיה שם הוי"ה שלם וירבה השפע כל העולמות וד"ל עד כאן לשון קודשו עיין שם באורך ותרווה צמאונך

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן