Menu
שאל את הרב
print
אא

בסעודה רבת משתתפים בשבת, כאשר שמו לב ששכחו לקרוע שקיות אשפה מגליל של שקיות לפני השבת. האם מותר לקרוע שקיות מהגליל? והאם יש הבדל בין כדרכו לבשינוי?

הרב אהרן מאזוז

א. אסור לקורעם וכמבואר במנוחת אהבה חלק ג' פרק ט"ז סעיף י"ד ואף לפי מה שכתב מרן מלכא זצ"ל בחזון עובדיה חלק ה' (עמוד ע"ד) להתיר להפריד גביעי לבן כאן שאין השקיות ראויות לשימוש עד שיפרדם אין להתיר ומכל מקום במקום צורך גדול יש מקום להקל בזה על ידי גוי, שנראה שאין בזה איסור תורה  וכמבואר במנוחת אהבה (חלק ג' פרק כ"ד במי מנחות הערה 11) כיוצא בזה עיין שם והוי ליה שבות דשבות במקום צורך גדול 
ב. בשינוי יש מקום להקל אם יש צורך גדול משום כבוד הבריות של האורחים שלא היה  להם להכין מבעוד יום עיין משנה ברורה (סימן שכ"ב סעיף קטן י"ד)

שאלת המשך: קריעת שקיות אשפה בשבת

שלום וברכה היינו במחנה שבת, ושכחנו לקרוע את השקיות אשפה. לא היה לנו עוד שקיות. ונוצר ליכלוך רב ובלגן גדול. מה ההלכה? אשמח אם אפשר לקבל את כל הדעות.

הרב חנוך הכהן

מכיון שאיסור הקריעה אינו אלא מדרבנן, ויש כאן ענין של כבוד הבריות, [ואין להחמיר מצד שהיה להם להכין לפני שבת, כי הרי ודאי רוב המשתתפים בשבת לא היה עליהם מוטל להכין לפני, ובשבילם יש להקל מצד כבוד הבריות], יש להקל בשינוי. אך יש להדגיש שלא תמיד יש בזה כבוד הבריות, וכגון שיש להם איזה חדר צדדי להניח שם את כל הלכלוך ואינו מפריע לאף אחד עד מוצאי שבת

(תשובה זו נכתבה לאחר התייעצות עם הג”ר אהרן מאזוז שליט”א).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן