Menu
שאל את הרב
print
אא

בנוסח כתובה ספרדי ראיתי "ודא נדוניא דהנעלת ליה ___________________ סך שהוסכם ביניהם, והודה החתן הנזכר שקבלם ועלו ובאו לידו ורשותו במושלם עד סוף פרוטה אחרונה, והוסיף לה איהו מדיליה , עד שנמצא עיקר כתובה, נדוניא ותוספת סך הכל _______________ ורצה והעלם על עצמו כנכסי צאן ברזל שאם פחתו פחתו לו, ואם הותירו הותירו לו" ולא הבנתי מדוע לאחר שכותבים את סך הכל מוסיפים שהעלה את הסכום הזה כצן ברזל ולכאו' מפשט זה צריך להיות לאחר שהיא הכניסה נדוניא שאת זה מעלים כצאן ברזל (אגב, בתשב"ץ ח"ג שא - לא כתב נוסח זה כלל) וא"כ הייתי שמח להבין ענין וכן מה המקור לכתוב זאת?

הרב דוד עידאן

עיין בספר "משפט הכתובה" חלק ג' עמוד רמ"ה שכמה פוסקים וביניהם המהרי"ט ובנימין זאב סבירא ליה שגם תוספת הנדוניא נדונית כנכסי צאן ברזל. וכתב עוד שנראה עוד שהכתובות שלנו שכותבים רק "סך הכל" אחד לכל הסכומים ואין לפני כן פרוט מה הנדוניא ומהי תוספת נדוניא ומהי תוספת כתובה כולי עלמא יודו שכל הסכום נעשה צאן ברזל עיין שם

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן