Menu
שאל את הרב
print
אא

קיימא לן שברכה מבוררת יותר, עדיפא, מדוע בברכת אשר יצר, אנו משבחים את הקב"ה על ש" יצר את האדם" איך? ב"חכמה" וכיצד החכמה מתבטאת? "שברא בו נקבים נקבים..." ושאלתי למה כתוב "אשר יצר את האדם" ולא את החי שגם להם יש נקבים נקבים?! ימחל לי כבודו, אני אודה לרב מאד אם גם ימצא לי ראשונים או אחרונים שהתייחסו לשאלה מעין זו.

הרב שלמה יהונתן מאזוז

א. ברכה מבוררת פירוש שהיא פחות כוללת , לדוגמא ברכת "שהכל" (שכוללת הכל) חשובה פחות "מאדמה" וברכת "אדמה" (שכוללת כל הגדל באדמה ) חשובהנ פחות מברכת "העץ" וברכת "העץ" חשובה פחות מברכת "הגפן"
ב. וממילא עדיף למקד את השבח בברכה על האדם, בפרט שהשבח תמיד יבוא בשייכות למעשה אודותיו אנו מברכים, ולא נוסיף או נכלול עוד דברים שאינם שייכם עתה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן