Menu
שאל את הרב
print
אא

לפני כשבוע וחצי היתה לי שיחה עם יהודי ודיברנו בעניין זמן ברכת לבנה (האחרון) בעקבות ויכוח שהיה לגבי זמן הברכה (מוצ"ש או ראשון). היו כאלה שבירכו במוצ"ש וחלק בראשון. תוך כדי השיחה שמע אותי יהודי אחר שאמרתי שזמנה הוא אחרי שבעה והוא תקף אותי באומרו שאני טועה והיה והיה צריך לברך במוצ"ש כי הרב משאש זצ"ל פסק לברך לאחר 3 ימים. אמרתי לו שמרן זצ"ל (כוונתי היתה למרן השולחן ערוך) פסק שיש לחכות 7 ימים. ואז הוא התפרץ וצעק בזלזול "מי זה מרן מי זה מרן" (הוא חשב שהתכוונתי לרב עובדיה יוסף זצ"ל). נכנסתי להלם מסויים מעוצמת הזלזול ברב זצ"ל ופשוט לא ידעתי מה להשיב לאותו יהודי, חששתי שכל מה שאומר לו יוכל רק לגרום להוציא עוד דברי שטות וזלזול מפיו. האם נהגתי נכון? במידה ודבר זה קורה שוב, מה יש לענות לאדם כזה?

הרב רזיאל כהן

אם הוא "מקובע" בדעתו פשוט שעל זה אמרו "אל תען כסיל כאוולתו", וידוע מה שכתוב בסנהדרין (דף ל"ח עמוד ב') דבישראל פקר טפי בעונות הרבים . אלא יש להשיב בשקט בסגנון אני מוחה על ביזוי תלמיד חכם" ואתה את נפשך הצלת.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן