Menu
שאל את הרב
print
אא

אני נשואה עם ילדים חזרתי בתשובה בגיל צעיר התחתני עם בעלי שהוא מבית חרדי. בעלי לאחר החתונה למד בספרים ידועים על חומרת הנישואים עם בת נדה ומאז זה מטריד אותו מאוד. ואנחנו יודעים שהורי לא שמרו נדה. וכן כל חיי הנישואים הם בספק עכשיו בגלל הטרדה הזו . מה דעתו של הרב? חשוב לציין שבעלי אדם ירא שמים וכן תלמיד חכם, והוא ירצה ראיות ברורות אם אין בזה בעיה.

הרב אליהו מאדאר

ז' אייר התשע"ה
יהודי יקר! אשריך ואשרי חלקך שאתה עובד את ה' באמת, ורוצה לבנות ביתך בקדושה ובטהרה כרצון אבינו שבשמים. ואשריך שזכית לאשת חיל אשה יראת ה' היא תתהלל.
הנה הפסוק אומר ומה' אשה משכלת. שכל זיווגו של אדם בא מה' יתברך. וחז"ל במדרש רבה ויצא אמרו: שהקדוש ברוך הוא יושב ומזווג זיווגים. והנה אף על פי שלמעלה לא שייך לא ישיבה ולא עמידה, אמרו חז"ל ישיבה, להורות על ישוב הדעת שבענין, לומר שכביכול הוא ברוך הוא מתיישב בדעתו ומחליט איך לזווג, ואת מי לתת למי, והכל נעשה בצורה מדוקדקת ומופלאה ביותר. ואם כן זיווגכם ודאי נעשה משמים כפי רצון ה' ברוך הוא, ובלי ספק שרצונך לעשות רצונו.
ואם מצד חשש בן הנדה, הנה אף על פי שנכון הדבר שבן הנדה פגום, וכמו שכתוב בשלחן ערוך (אבן העזר סימן ד' סעיף י"ג). מכל מקום בזה אין לחוש כלל מכמה טעמים. דהנה פגום זה, אין פירושו שיש פגם יוחסין בו או בבניו חלילה, אלא מותר לישא אותם בלא חשש כלל, רק הכוונה שיש בו עזות פנים ומדות לא טובות, וכמו שכתבו האחרונים. אם כן אם רואים שברוך ה' הוא בעל מידות ומעשים טובים, אין לחוש בו לכלום. ועיין בזה לרבנו האר"י ז"ל בספרו שער הפסוקים (ריש ספר איוב) שאברהם אבינו ע"ה נולד בזמן שתרח אביו בא על אמו בנדותה, ועליו נאמר מי יתן טהור מטמא לא אחד?! [יחידו של עולם הבורא ברוך הוא]. והוסיף רבנו האר"י שכשגובר טוב על אותה הנשמה של בן הנדה לא די שהיא נתקנת, אלא שהיא מתקנת כל הסובבים אותה, ולכן זכה אברהם אבינו לתקן גם את אביו. עיין שם. והביאוהו האחרונים.  
וכבר נודע כמה גדול כח בעלי תשובה, שבמקום שבעלי תשובה עומדים, אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד. ואם חוזרים בתשובה מאהבה, הופכים כל העוונות לזכויות, כמו שכתוב בסוף יומא. ואין לך שום דבר העומד בפני התשובה, והכל נמחק ונמחל ונתקן לגמרי, והופך הרע לטוב, ועיין בחזון עובדיה ימים נוראים (עמוד לז-לח), לענין כיוצא בזה. ובפרט בזמן הזה שיש לומר עוד דהוי כתינוק הנשבה בין הגויים, שמעשיו כאונס ממש, ואין בו חשש כל כך. וכן צידד בחזון עובדיה שם. 
ומעתה בנדון דידן שהאשה עצמה חזרה בתשובה שלמה שנים רבות, ומעשיה רצויין ומדותיה טובות, וגם אמה חזרה בתשובה, ואביה חיים לישראל שבק ונמחל עוונו כבר. אין שום זכר לפגם שנעשה, כי כבר נתקן לגמרי. ואין שום חשש בה. וכן פסקו הרבה מחכמי דורנו עיין בספר קהילות יעקב (יבמות סימן מ"ט) ובקריינא דאגדתא (סימן תכ"א), ובשו"ת ישכיל עבדי (חלק ז' סימן ג'), ובשו"ת מנחת יצחק (חלק ז' סימן ק"ז), והוסיף שאם צד אחד אינו בן הנדה, מסייע לו שלא יהיה שום פגם בזרעם. וכן פסק בשו"ת אגרות משה (חלק אבן העזר חלק ד' סימן י"ד) והוסיף שאם אנו רואים שיש לבת מדות טובות, אנו אומרים מסתמא אמה טבלה בים וכיוצא ונטהרה. וכן היה אומר מרן מלכא רבנו עובדיה יוסף זצ"ל, עיין בספר אביר הרועים (חלק א' בהערה). וכן העלה בשו"ת ברכת יהודה (חלק א' חלק יורה דעה סימן ל"ג). עיין שם. 
ולכן בזה איעצך ויהי אלוקים עמך, הנה כיון שבודאי ברצונך לעשות רצון ה' יתברך. הרי בלא ספק שברצונו לקיים נישואים אלו ולהמשיך לחיות ביחד באהבה ואחוה שלום ורעות, ואם הוא ברוך הוא החליט לזווג ביניכם, סימן שיודע הוא שזה לטובתכם וזה תיקונכם. ואל תשעה ותתפתה ליצר, שמנסה לבלבל אתכם ולהפריד חלילה, שבודאי אין זה חפץ ה' וכיון שהאשה יראת ה' ובעלת מדות טובות, בודאי שאין כבר שום זכר ושום רושם מהפגם כלל, והתורה שלמדה נקתה אותה מכל פגם, כי מימינו אש דת למו, והאש מטהרת ומנקה הכל, ואם באנו לחוש לזה, יש לחוש להרבה פגמים אחרים, הבאים ממחשבות זרות וכיוצא בזה חס ושלום. והכל לפי ראות עינינו, וגם אבותינו פסקה זוהמתן כשעמדו על הר סיני, כי התורה כחה גדול לטהר הכל.
על כן שמח בחלקך ושמח באשת נעוריך, ועשה רצון יוצרך. וה' יהיה בעזרכם ותזכו לגדל דור ישרים יבורך.   

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן