הכנת טחינה בשבת
מותר
האיש מצליח (ח"ב או"ח סימן יז) דן בפסיק רישיה דרבנן ובאות ח' שם הוא דן בדעת מרן בסימן שיד (שמרן מתיר לשלוף סכין שנתקעה מערב שבת בחבית אף שכשיוציא ודאי יתרחב הפתח) וכתב שאין הכרח להבין בדעת מרן שההיתר הוא מצד פסיק רישיה בדרבנן, אך לא ראיתי שהביא הסבר אחר בדברי מרן, לבסוף מסיק (שם אות י') שמרן אוסר פסיק רישיה דלא איכפת ליה בדרבנן. אם כך, איך אפשר להסביר את דעת מרן בסימן שיד, למה הוא מתיר?
עיין בכף החיים סימן שי"ד אות י"ד וט"ו
(וציין אליו אבי מורי הגאון זכר צדיק לברכה באות ח).