Menu
שאל את הרב
print
אא

ברצוני לשאול מדוע בפרשת בא במילה ״למען שתי״ האות ״ת״ אינה דגושה?

הרב אמיר דאדוואנד

שאלתך היפה נובעת מהכלל שכל תנועה קטנה שאין בה טעם צריך לבוא אחריה שוא נח או דגש, וכאן לכאורה השי"ן בחיריק קטן (ללא יו"ד) ואין לאחריו לא שוא נח ולא דגש. אולם באמת קריאת השי"ן היא בחיריק גדול על משקל שָׂם – שִׂימִי, וכן נכתב פעמים רבות בתנ"ך (כגון בתהלים ק"י: עד אשִית אויביך. ובתהלים י"ג אשִית עצות בנפשי), ובתהלים מ"ח שִׁיתו ליבכם אלא שיש מקומות שקיבלנו במסורת מפי משה רבנו עלו השלום לכתוב בכתיב חסר, כמו "סֻכות" שנכתב "סכת", "ציצית" שנכתב "ציצת" "תולדות" שנכתב לפעמים "תלדת", וכן על דרך זו "שתי" במקום "שיתי", בחלק מהמקומות גילו לנו חז"ל סיבת הדבר ובחלק לא נתגלתה לנו הסיבה. ועל כל פנים הקריאה נשארת לפי הדקדוק בחיריק מלא ולפיכך אין בתי"ו דגש.
 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן