איספנדות
עיין למרן בב”י (סי’ ש”א) בשם הר”ן שגם דברים שאנו מסופקים אם הם מועילים או לא מותרים, ואין חשש משום דרכי האמורי, אא”כ ידענו שאינם מועילים. וכן דעתו בשלחן ערוך (שם סעיף כ”ז). ומכל מקום יש לבדוק שבלחש אין איזה דבר שקשור לעבודה זרה.
אני הולך אחרי מנהג יהודי מצרים, אני מצטער עם השאלה תישמע חצופה או מזלזלת באמת, פשוט חשוב לי לשאול למה בטוניס,מצרים,וגרב'א הושפעו מאוד מהקבלה עד כדי כך שפסקו ממנה הלכה [חלילה לזלזל אבל זו שיטת עדות המזרח ולא צפו"א] הרי שיטת יוצאי צפון אפריקה שמכריעים על פי הפשט, [במיוחד במרוקו ואלג'יר] לדוגמא, נר חנוכה/נר של חנוכה. ט"ק,10-5-6-5/7-8-11-13 ועוד חומרות או הכרעות מסוימות כדעת הבן איש חי זיע"א
לא נכון.
כולם מברכים הנותן ליעף כח. סדר ליל פסח ותקיעות בראש השנה ונענועים בסוכות הכל על פי האר"י