לימוד תורה בעיון
אם טוב לו ללמוד לאט ובעיון למה שלא ילמד כך? אדרבה זה הלימוד היותר טוב ומוצלח.
אולי יקבע איזה מעט זמן לבקיאות בתורה, וברוב הזמן יעסוק בתורה בדרך שהוא אוהב ומתחבר.
נראה שרבינו ה"ר אברהם אבן עזרא נוהג לומר לעיתים תכופות פירושים אם התיחסות לאפוקי מפרשנים אחרים. כהרב סעדיה גאון ועוד. האם בזמנים שהוא לא מתיחס לפירושם (של אלו שנוהג לחלוק עמהם) זאת מורה שהוא הסכים לדרכם ?
לפעמים כן גילה דעתו במקום אחר.
צריך להיות בקי בכל ספרי הרבינו אברהם אבן עזרא במקרא ובדקדוק לעמוד על דעתו
(כן הראב"ד בהשגות לפעמים שותק להרמב"ם וגילה דעתו במקום אחר)
מאת: פלוני | תאריך: כ״ז בסיון ה׳תשע״ה – יוני 14, 2015
אז אם אדם בקי לא מצא שהשיג הראב"ע על הפרשנים במקומות אחרים בפירושו, יש להניח שהסכים לדבריהם? וכן לגבי השגותיו של הראב"ד, אם לא מצאנו שחולק במקום אחר נניח שהסכים דעתו לדעת הרמב"ם?
כוונת מרן ראש הישיבה שליט"א בתשובתו שאין ראיה משתיקת החכם לדברי חברו. והראיה מכך שלפעמים הם שותקים במקום אחד ומגלים דעתם במקום אחר ויכול להיות שלא מסכמים ומכל מקום לא גילו דעתם