Menu
שאל את הרב
print
אא

הגמרא במסכת נידה סד. מקשה על שמואל מברייתא ואז היא מתרצת ששמואל יתרץ עליו שהברייתא לא קשה מכיוון ששמואל מדייק מכך שהתנאים האריכו אז כנראה שהייתה למודה לראות בכ'. לא הבנתי את דיוקו, הרי היו יכולים התנאים לקצר יותר! אם העניין הוא קיצור היו יכולים להגיד- ראתה ביום ט'-י'-י"א, כיצד הדיוק שלו הוא כל כך רציני עד כדי כך שיש ראשונים שפוסקים את שיטתו מאחר שהברייתא מדוייקת כמוהו?

הרב אליהו מאדאר

הדיוק אינו משום קיצור הלשון דוקא הוא אלא שדרך האדם וכל שכן התנא לתפוס מספר עגול וכן הוא במקרא אף שאינו מדויק כל כך  כמו שכתב "ארבעים יכנו לא יוסיף" והיינו ט"ל. וכן "כל הנפש הבאה מצריימה שבעים" ואינם אלא ס"ט
וכל שכן כאן שאין שום ענין לברייתא לתפוס מספר לא עגול עשרים ואחד ומדוע עזבה מספר עגול אלא ודאי היתה רגילה לראות בעשרים
וזהו שכתב רש"י ז"ל שכן דרך לשון התנאים לשנות "כלל" ולשון קצרה ולשון כלל, פירשו לשון עגול כמו עשר עשרים שלשים שהוא גם כן לשון קצר

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן