Menu
שאל את הרב
print
אא

שמעתי טענה שאומרת שחכמי התלמוד לא הבדילו כלל בין אות פ׳׳ה רפויה לדגושה, והוחכה לזה באה מהאזהרה על ריוח בין הדבקים בקריאת שמע בין המילים כנף–פתיל. הרי למה היו מזהירים לשהות קצת בין כנף–פתיל אם הפ׳׳ה הראשון לא מתבטאת בדיוק כמו הפ׳׳ה השני? רציתי לשאול מה דעת הרב על הטענה הזאת כי באמת קשה לענות שהריוח חשוב כדי להימנע מהבלעת האותיות אף על פי שהם לא בעל אותו צליל, כי מהנסיון נוכל לראות שקל מאוד לחזור על כנף–פתיל הרבה פעמים ובמהירות בלי לגרום להבלעת הפ׳׳ה השני. ואם עדיין נאמר שחכמי התלמוד עדיין חששו שמא נבליע הפ׳׳ה השני בראשון מפני שהרפויה ודגושה שניהם מאותו מוצא, אם כן, למה לא ראינו שגם הזהירו לשים ריוח בין הדבקים בין כל אות ואות שבאה מן אותו המוצא בפה? כגון בכל מקרה שהמילה הראשונה נסתיימה באות מסויימת מבומ׳׳פ/דטלנ׳׳ת/זסשר׳׳ץ/גיכ׳׳ק/אהח׳׳ע והאות הראשונה במילה הבאה היא גם אות מן אותה המוצא?

מרן ראש הישיבה

זו הערה קדומה מאוד. עיין בלחם הביכורים בסופו בשם ספר שתי ידות לר"מ די לונזאנו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן