Menu
שאל את הרב
print
אא

שאלות בנושא אבלות ושבת
*אמי ז"ל נפטרה לפני כחודשיים ואני רוצה בנוסף אליי שרב אחד יגיע עבורה קדיש בתשלום-אין עם זה בעיה ששתיים יגידו? בנוסף-מה נהוג לא נהוג בעלייה לקבר-הבנתי שלא טוב הרבה ושלא מבקשים בקשות לפחות לא בשנה הראשונה. יש לי קביעות עיתים אך אני מרגיש שאני צריך לעשות לכבוד יותר??
-שבת,לא הבנתי האם מותר או אסור בכמה מקרים ולמה(!): האם זה בורר להוציא את המים שבגבינה בולגרית (יש סלסלה עם הגוש גבינה ועד למעלה מים ויש אפשרות לרוקן ממים),וכן בק.שימורים ומים שהצטברו בגבינות רגילות למעלה? -מה ההבדל בין גרעינים שאנשים בצלחת זכוכית לפלסטיק-בשניהם אין ביטול כלי מהיכנו? והאם כשאין ביטול כלי זה אומר שאני יכול לטלטל את הצלחת לכיור להוריק את הגרעינים,או שזה כמו שאסור לטלטל את הטבלה ועליה הקליפות ממש אלא רק מגביהה?מה ההבדל? -מה שהתיר מר"ן הגר"ע בחזו"ע לגבי מגבונים משמע שזה רק לתינוקות? ואיך מותר לי לנגב מים שנשפכו בבית בכלל?

מרן ראש הישיבה

*אין בעיה להשכיר אדם שיאמר קדיש על הנפטר בנוסף למה שאומרים הבנים של הנפטר
*אפשר לבקר גם פעמים בחדש (ערב ראש חודש וט"ו בחודש) אם הנך רוצה להוסיף, יש תעולת גדולה יותר בהשתתפות בשערי תורה למנוחתה וכיוצא בזה 
*אם מדובר על גוש גבינה אחד מותר להוציא את כל המים שהוא שרוי בתוכם מכיון שהוא נחשב כבר כאילו ברור ועומד אך בקופסאות שימורים של זיתים או מלפפונים חמוצים מותר רק להוציא את מעת המים הצפים על פני החתיכות ושאר המים אסור להוציא משום בורר 
*צלחת זכוכית כיון שהיא חשובה מן הקליפות אינה מתבטלת לגביהן ומותר אחר כך לטלטלה עם הקליפות שעליה כדי לפנות את השולחן אבל צלחת פלסטיק חד פעמית המיועדת לזריקה עם הקליפות שעליה אסור לתת לתוכה את הקליפות כיון שעל ידי זה נאסרת בטלטול (עיין מנוחת אהבה חלק א' פרק י"ד הערה 22 ושם עמד גם כן בדין הטבלא עיין שם)
*בין סנפי ההיתר העיקרים של המגבונים נמצא הטעם שצרכי התינוק נחשבים כחולה שאין בו סכנה ולפיכך לאדם גדול יש להחמיר
*מים שנשפכו בשבת על גבי שולחן מותר ליתן עליהם מגבת נקיה כדי לנגבם ואין לחוש "לשרייתו זהו כיבוסו" כיון שזה דרך לכלולך

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן