לא הבנתי, אם הטעם לכך שכשמקבל עליו אחריות זיוף אין זה ריבית הוא משום ש"באחריות של זיוף וכיוצא בזה, אם לא ישלם הלוה, לא יצטרך הוא לשלם במקומו" [כמ"ש כת"ר], למה הוצרך מורינו הרב זצ"ל לטעם ש"יש לתלות שמוכרו בפחות שמא הלוה ידחה אותו מיום ליום" וכו', הרי גם אם הטעם שמוכרו בפחות הוא מפני שצריך למעות אין אפשרות של ריבית כלל, שלעולם לא יבוא לידי ריבית שגם אם יתברר שהשטר פרוע, הרי רק יחזיר לו את הסכום המופחת שנתן בתמורה לצ'ק? '
הרב יעקב כהן
אם הטעם שמוכרו בפחות כסף הוא מפני שצריך למעות זוהי ריבית אף על פי שנעשה בדרך מכר כיון שעל ידי האחריות שקיבל לא הוי מכר גמור וכמו שכתב בברכת ה' שם (הערה 73) וכיון שהקונה משתכר בהקדמת מעתיו שהרי כשגובה את השיק קיבל יותר ממה שנתן. ומכל מקום בעיקר דברי מורנו הרב זצ"ל יש לומר דבאופן שמקבל אחריות רק על זיוף וכיוצא בזה הוי מכר גמור ואין צריך לטעום שיש לתלות שמוכרו בפחות שמא הלוה ידחה אותו וכו' ואכמ"ל