שאל את הרב
print
אא
בשלחן ערוך (סימן ט' סעיף ו') כתב הרמ"א שכאי אפשר אחרת, אפשר לעשות טלית מפשתן וחוטים מפשתן, והיינו שאין לחוש שמא יטיל חוט תכלת מצמר ובלילה יעבור על איסור כלאיים. ובמשנה ברורה (סעיף קטן יח) כתב על זה: וכל שכן שמותר לעשות טלית של שאר מינים וציצית מפשתן וכו'. עכ"ל.
וקשה לי שאם החשש הוא שמא יטיל חוט של תכלת וכו' כנ"ל, א"כ מה לי חוט של צמר בטלית של פשתן ומה לי חוט של צמר בין חוטים של פשתן? ומהו הקל וחומר?

הרב רזיאל כהן

אולי יש לומר שעיקר הגזירה היתה על בגד פשתן, שמתוך שאין לו תקנה אלא בציציות של פשתן, קרוב הוא יותר לתקלה. וכיון שבמקום צורך אין אנו חוששים לגזירה הנ"ל בבגד פשתן, קל וחומר בשאר בגדים (שלא מצינו שגזרו על נתינת צציות פשתן בשאר בגדים כלל. ומ"ש הרמ"א בסעיף ב' אינו אלא זהירות בעלמא), דבודאי אין לחוש.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0