איספנדות
עיין למרן בב”י (סי’ ש”א) בשם הר”ן שגם דברים שאנו מסופקים אם הם מועילים או לא מותרים, ואין חשש משום דרכי האמורי, אא”כ ידענו שאינם מועילים. וכן דעתו בשלחן ערוך (שם סעיף כ”ז). ומכל מקום יש לבדוק שבלחש אין איזה דבר שקשור לעבודה זרה.
מה עדיף לעשות: האם לקיים את טקס החינה במסיבת האירוסין כשכל המשפחות נמצאות ביחד או רק לנשים ביום שהכלה טובלת? והאם בכלל לקיים את טקס החינה? (אני מרוקאי).
ה"חינה" מנהג קדום מימי הראשונים (מוזכרת בדברי הרמב"ם והרשב"ץ).
אם יש חוסר צניעות – עדיף לקיימה רק לנשים בלבד.
אין ב"חינה" משום חציצה בטבילה.
מאת: פלוני | תאריך: כ״ו בשבט ה׳תשע״ה – פברואר 15, 2015
איפה בדיוק מזכירים הרמב"ם והרשב"ץ מנהג זה? ומה בדיוק טעמו?
האם זה לא פשוט העתקה של מנהג שנהגו הערבים?