Menu
שאל את הרב
print
אא

על ההבדל בין קמץ רחב לקמץ חטוף, לאחר אריכות הדברים בשפת אמת להגאון רבי ציון כהן, אשלתי ובקשתי, מדוע הניחו הנקדנים אותו סימן לשני התנועות? ומדוע חכמי המסורה בהערותיהם לא הבדילו ביניהם?

מרן ראש הישיבה

כי הקמץ רחב המקורי היה קרוב לחולם וכשיבוא לפני שוא או דגש הוא נחטף ממילא ומתבטא כחולם חטוף. וכן לפני מקף.
את תדע לבטא נכון תבחין הדמיון הרב בין כל (קמץ וגעיא) כל- (עם קמץ ומקף) כל (עם חולם).
אותה שאלה אפשר לשאול מדוע הניחו הנקדנים סימן אחד לשוא נע ושוא נח.

שאלת המשך:

יוצא שלפי מרן ראש הישיבה אלו היודעים לבטא את הקמץ המקורי כעין שהוגים הפרסים עדיף שיבטאו אותו כצורתו המקורית מאשר שיבטאו את הקמץ בצורת פתח כמו שאר הספרדים?

רבני בית ההוראה

אכן כן וזה דבר ידוע. רק צריך לשים לב שלא להשתבש כהגיית האשכנזים. (וכמדומה שמרן שליט"א מקפיד בזה בשם אדנות). וכן יש מקומות שאומרים לשים לב לזה ואכמ"ל.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן