הידור בנר השמש
ע’ בבא”ח (וישב סי”ג) דיעשה נר השמש משונה משאר נרות חנוכה. ע”כ
ויש נוהגים לעשות דווקא משעוה (ע’ בשערי הלכה ומנהג ח”ב ע’ ער”ה ובהוספות לשו”ע הרב ע’ תשכ”ז במנהגי בית הרב שנוהגים להדליק בשעוה).
ועכ”פ לא שמענו הידור בשמן זית.
אם הבעל הבית יבא לבית אחר החצי שעה הראשונה, מרן הגר''ע זיע''א פסק שהאשה תדליק בחצי שעה ולא להמתין לבעל. אמנם, שאלתי היא אם גם האשה ובני הבית מגיעים אחר החצי שעה אבל קודם הבעל (למשל הבני הבית מגיעים בשעה 7 והבעל ב8). האם צריך להמתין לבעל כיון שכבר עברה החצי שעה ויש פרסומי ניסא טפי בשעת ההדלקה -אני גר בצרפת שעיקר הפריסומי ניסא בבני הבית כמו שכתבו כמה ראשונים- או דלמא יש זריזין מקדימין ולא ממתימין את הבעל?
אם עברה חצי שעה נראה שלכל הדעות יש להמתין לבעל כדי שיברך וידליק ויתפרסם הנס גם אצלו. וגם בחצי שעה הראשונה דעת מרן ראש הישיבה שיש להמתין לבעל בזמננו. עיין במשנה ברורה עם הערות איש מצליח (סימן תרע"ב סעיף ה' בהגה), בהערות שבסוף הספר.