הנחת תפילין
אותו יום לא יניח תפילין, כמבואר בשלחן ערוך (סי’ ל”ח ס”א).
לגבי שחרות הרצועות של תפילין, הרב כתב באחד המאמרים לגבי דין רובו ככולו שאם רוב הרצועה שחורה ניתן להקל ויוצאים ידי חובה.
שאלתי אם דין רובו ככולו נוהג רק בייתר של הרצועה או גם בחובה כגון מה שמקיף את הראש, או בקשר של היד דהיינו אם יש לי קילוף קטן ברצועה שמקיפה את הראש ומהקילוף עד לסוף הרצועה בעובי שלה אין שיעור כשעורה האם יוצאים ידי חובה או לא וצריך לחזור ולהניח שוב תפילין עם רצועות כשרות?
יש חולקים בדין רובו ככולו הנ"ל. אבל לדעת המתירים גם ברצועה של חובה אפשר להקל.