Menu
שאל את הרב
print
אא

ידוע מעלתם של מלמדי תינוקות של בית רבן, בנוסף ישנם כמה נפקא מינות בהלכה לגביהם. שאלתי מה לגבי מלמד המלמד מקצועות חול (לימודים בסיסים הנצרכים לכל אדם) האם דינם שווה למלמדים רגילים והאם מעלם גם כן גבוהה וחשובה?

הרב אדיר כהן

פשוט שכל הלכות מלמדים (בשלחן ערוך יורה דעה סימן רמ"ה) איירי במלמדים המלמדים לקרוא ותורה ומשנה וגמרא וכו', כאשר מוכח מכל העניינים שם. אם כי יש עניינים השייכים לתורה, הכתיב והכתב, הדקדוק וכו'. וכל שגם הם נלמדים בצורה תורנית, הרי הם כתוספת נופך ללימוד העיקרי (ועיין עוד בשו"ת איש מצליח חלק ב' סימן ז' עמוד כ"ח). וכן שמעתי ממלמד אחד שלא רצה ללמד אלא מקצועות קודש ואמר לו הסטייפלר זצ"ל שילמד גם דקדוק.
ויש עוד דברים הנצרכים לאדם לפי המקום ולפי הזמן, כגון לימוד שפת המקום (בעיקר בחו"ל) וכן חשבון מינימלי שידע לנהל את חייו. ועם כל חשיבותם, מכל מקום אינם חלק ממש מהתורה, אלא א"כ גם אותם ילמד בצורה תורנית, כגון לחשב מספר נרות חנוכה, או סוגיות בתלמוד שצריך להבינם רק על ידי חשבון.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן