הידור בנר השמש
ע’ בבא”ח (וישב סי”ג) דיעשה נר השמש משונה משאר נרות חנוכה. ע”כ
ויש נוהגים לעשות דווקא משעוה (ע’ בשערי הלכה ומנהג ח”ב ע’ ער”ה ובהוספות לשו”ע הרב ע’ תשכ”ז במנהגי בית הרב שנוהגים להדליק בשעוה).
ועכ”פ לא שמענו הידור בשמן זית.
בשלחן ערוך (סימן תרע"ו) כותב המשנה ברורה (סעיף קטן ח'): ובשתי תיבות הנרת הללו יש שמונה אותיות ומכל מקום מי שנוהג לומר הנרות הללו נמי שפיר דמי. מה ההבדל בקריאה בכתיב מלא או חסר שהוא כותב מי שנוהג לומר כך...
כד ניים ושכיב מר שלח שאלה זו, דילגת שלוש תיבות, הרב כותב שם: ומכל מקום מי שנוהג לומר הנרות הללו לאחר שהדליק הכל נמי שפיר דמי. עד כאן. וכוונתו כלפי מה שכתב בתחילה ויגמור ההדלקות בעוד שאומר הנרות וכו'. ע"ש. ואינו ענין כלל לכתיב מלא או חסר.