Menu
שאל את הרב
print
אא

בטעות הלוותי כסף לבחור בריבית - חשבתי שמדובר בעיסקה. 65000 ש"ח. גילתי זאת, ביקשתי את הקרן בחזרה בלבד, הבחור החזיר חלק מהכסף. מספר שנים רדפתי אחרי הבחור כדי שיחזיר את הקרן, ותמיד אמר שכרגע לא יכול ועוד מעט, ואני ברחמי הסכמתי עד שאבד כל קשר עם הבחור, ולא היה ניתן להשיגו.
כיוון שאני אדם שומר תורה ומצוות ומאמין בהמשכות החיים ובמה שלימודנו רבותינו על גלול כאשר אדם חייב כסף לחבירו, החלטתי בליבי כיוון שהקשר אבד - למחול על החוב כדי להיפטר מכל סיכוי לגלגול בגלל סיפור זה. לאחרונה, חזר הקשר חלקית עם הבחור, ויש לי דרכים אפשריות לגבות את החוב, אם על ידי הוצאה לפועל וכו'.
שאלתי כזו: האם המחילה שנבעה בעצם מהחוסר יכולת להשיג את הבחור היא מחייבת? האם עלי לשמוט את החוב הגדול שבהחלט יכול לעזור לי וכי כספי הוא. או - כיוון שהמחילה הייתה למפרע זמנית, ואני רוצה לנסות להשיג את כספי חזרה, גורמת לאפשרות לגביית החוב?

מרן ראש הישיבה

המחילה היתה מכיון שריחמת עליו שלא יבא בגלגול ולא יכולת להשיגו. אם היית יודע שתוכל להשיגו לא היית מוחל. לכן – מחילה בטעות אינה מחילה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן