Menu
שאל את הרב
print
אא

אני קורא את חוק לישראל כל יום מחולק למספר פסוקים וביום שיש אני משלים יש דעה שמי שקורא חק לישראל יכול לטבול במקווה אחרי קריאת חק לישראל ולא לטבול שעה לפני חצות היום השאלה אם זה נכון ואם לא האם צריך לקרוא את כל חק לישראל רצוף ביום שישי אחרי התפילה ויכול לטבול או אחרת?

הרב דוד עידאן

עיין בספר כף החיים (סימן ר"ס אות ז'), שהביא בשם שער הכוונות כי כיון שכבר קרא הפרשה שנים מקרא ואחד תרגום, יש באדם כח לקבל תוספת קדושת השבת, ולכן האר"י לא היה טובל קודם שיקרא הפרשה זולת דרך מקרה שלא הספיק לקרוא את הפרשה, לא היה טובל אלא רק אחר שהתחיל שעה חמישית (כלומר שעתיים זמניות לפני חצות היום), והיה אומר כי תוספת שבת ניכר ומתגלה במצח האדם אחר הטבילה. עד כאן.
נמצא איפוא אם חפץ האדם בטבילה מוקדמת ביום שישי, צריך לסיים את כל הפרשה יחד עם תרגום, ואם לא סיים יכול לטבול שעתיים זמניות לפני חצות (בחורף שעה זמנית קצרה מהקיץ).
ואגב דעת המקובלים שלא לקרוא את הפרשה לסרוגין אלא הכל בבת אחת (עיין כף החיים סימן רפ"ד אות ט"ו). ועוד כתוב שם (אות ג') שהאר"י היה קורא כל הפרשה ביום ו' אחרי תפלת שחרית.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן