Menu
שאל את הרב
print
אא

אשתי ראתה דם ביום כ"א ביום (לדבריה הרגשה מלאה), אך זה הפסיק עוד באותו היום. כעבור שבוע בכ"ז ביום היא ראתה שוב (הרגשה מלאה). איך להתייחס לגבי הראיה ראשונה ולעניין ספירת הימים (הפלגה)?

הרב אליהו מאדאר

יש לחוש לשני הימים, ואם היה לה וסת קבוע ליום כ"ז – למשל, חוששת לקבוע וגם ליום השינוי – כ"א וגם להפלגה שביניהם. ואין להחשיב הכל לראיה אחת כי כל ראיה בפני עצמה, כדמוכח משלחן ערוך (סימן קפ"ט סעיף ל"ב. ע"ש. [ועיין עוד בספרי הקטן אמרות טהרות חלק א' סימן כ"ו].
אמנם מסתמא זו אין לה וסת קבוע כדרך רוב הנשים בזמן הזה, לפיכך אם היא רגילה לחוש ליום החודש ולהפלגה ולעונה בנונית כמו שכתבו רוב האחרונים. גם בזה תחוש כן, לחוש ליום כ"א וליום כ"ז. אמנם להפלגה שביניהם אין נפקותא, כי עדיין לא נטהרה. ולעונה בנונית תמנה מראייתה האחרונה שלשים יום. אלא שלעניות דעתי העיקר הוא שאשה שאין לה וסת קבוע כלל, חוששת רק לעונה בנונית, כפשט דברי מרן ריש סימן קפ"ט ובסעיף ט"ו. עיין שם בבית יוסף, וכן מבואר בדברי הראשונים, עיין מה שכתבתי בספרי הקטן אמרות טהורות (חלק א' סימן י"ח). וזו תחוש ליום שלשים מראיית כ"ז. כן נראה לעניות דעתי.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן