Menu
שאל את הרב
print
אא

בלשונות האדרא רבה וזוטא: א) האם בלשונות שמחה כגון וחדי וחדאן הדל"ת רפויה או דגושה והאם יש כלל בזה.
ב) וכן במה שכתוב איסתלקו האם יש חילוק כשכתוב בפתח תחת הת"ו או בשוא והאם הניקו"ד צריך להיות שווה בכולם או שפעמים כך ופעמים כך (בדפוסים יש שינויים בזה), וכן בתיבת איתכנשו כנ"ל באות כא"ף.
ג) בתיבת לאיסתלקא האם הלמ"ד בפתח או בשוא.

מרן ראש הישיבה

א). רפויה. רק לשמח אחרים אפשר וחַדִּי בדגש הדל"ת.
ב). בפתח בנין התפעל, ובשוא בנין נפעל, ועדיף בהתפעל.
ג). הלמ"ד בקמץ, כי אם בפתח תודגש הקו"ף.

שאלת המשך:

לתשובה ב': "עדיף בהתפעל": אם הכונה שתמיד לקרוא בפת"ח (הכונה בקמ"ץ שלא להדגיש את הק), וכן תיבת אתכנשו בקמ"ץ תחת הכ', בקריאי מועד להושענא רבא "איש מצליח", בתחילת האדרא זוטא (עמ 191) תיבת "אתכנשו" היא בשוא תחת הכ' ולא בקמץ כתשובת מרן שליט"א. לתשובה ג': בקריאי מועד להושענא רבא "איש מצליח", בתחילת האדרא זוטא (עמ 191) תיבת "לאסתלקא" הוא בשוא תחת הל', ולא בקמץ כתשובת מרן שליט"א. נא להודיענו אם לתקן את הקריאי מועד

הרב אמיר דאדוואנד

אין כוונתו על הלמ"ד אלא על התי"ו, ואין קשר בינה ובין הקו"ף.
כדבריכם כן הוא שצריך לתקן בקראי מועד.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן