Menu
שאל את הרב
print
אא

אני גר בבניין מגורים רגיל, והשכן מקומת קרקע החליט להשכיר את דירתו לחנות לבגדי ילדים מבלי לשאול כלל את השכנים. למותר לציין שהדבר הוא מטרד נורא בפרט שהחנות פתוחה עד אחרי השעה 11 בלילה. שאלתי הוא האם מותר לי להודיע ע"כ לגורמי אכיפת החוק (רישוי עסקים וכדו') אע"פ שיכול להיות שבעל החנות יינזק מזה.(סגירת החנות, קנסות כבדים וכו') יש לציין שבעל החנות יודע שזה מאד מפריע לשכנים, ולמיטב ידיעתי הוא ג"כ יודע שבעל הדירה לא שאל את דעת השכנים קודם שהשכירו לו, ובוודאי ששניהם יודעים שהמקום אינו עשוי למסחר אלא למגורים.

הרב אדיר כהן

הלכתית יש יכולת לשכנים למחות בידו בטענה שאינם יכולים לישן מקול הנכנסים והיוצאים (עיין בשלחן ערוך חושן משפט סימן קנ"ו סעיף ב'), כל שבאמת עושה זאת בשעות שיש כאלה מבני הבנין שישנים וזה מפריע לשינה שלהם (עיין בכסף הקדשים ופתחי תשובה שם). אבל להיות "מוסרים" שלא יפתח חנות שם כלל, אין להם רשות, אלא ידברו עמו בדרכי נועם ויסכמו עמו עד איזה שעה הם מסכימים שישאיר חנותו פתוחה (לדוגמא עד שמונה בערב), ויבדקו באמת רק מאיזה שעה מפריע להם, וכן האם באמת זה מפריע להם ולא רק מקנאה ח"ו, ודברי חכמים בנחת נשמעים. ויסבירו לו שהם רק מחפשים טובת כולם, ולכן גם לא רצים להודיע עליו לפקחים, ועליו להכיר להם טובה על כך ולהשתדל להסתדר עמם.
ואם לא ישמע, הנכון לפנות אל בית הדין.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן