Menu
שאל את הרב
print
אא

1. האם חובה על שליח ציבור להתעטף בטלית כשעולה להתפלל?
2. האם חובה להתעטף בטלית כאשר עולים לספר תורה?
3. האם חובה על הבעל קורא להיות מעוטף בטלית? ידוע לי שמנהג התמנים בכל הנ"ל - שחייבים להיות מעוטפים בטלית, לפחות מפאת כבוד הציבור! אך משום מה, האשכנזים והספרדים אינם מקפידים בזה כלל ועיקר! ידוע שבישיבות וכוללים, סומכים על זה שהשליח ציבור לבוש בבגדי בני-תורה מכובדים ובמגבעת, ולכן לא מקפידים על עטיפה בטלית, אך בשאר בתי הכנסיות ובבתי המדרשות, רואות עינינו שהציבור הרחב לא מקפיד על לבוש מכובד כלבוש בני התורה למיניהם, אלא כל אחד שמוזמן להיות חזן, עולה בבגדי העבודה שלו שעבד והזיע בהם כל היום?! האם נכון וראוי לעשות כן? או שאולי יש לחייב את אותם שליחי הציבור להתעטף בטלית, כמנהג התמנים?

הרב שלמה יהונתן מאזוז

בתפלת שחרית שכולם מתעטפים בטלית, ודאי שצריך טלית בין הש"ץ בין הקורא [ואין אומרים "בעל" קורא] ובין העולה לתורה. בתפלות מנחה וערבית מנהג האשכנזים והתימנים שכל הנ"ל חייבים להתעטף בטלית, אף אם הם עטופים בכובע וחליפה. אך לדידן, אם הש"ץ עם שרוולים קצרים (מעל המרפק) צריך להתעטף בטלית או ללבוש חליפה עם שרוולים ארוכים וכמבואר בשלחן ערוך (סימן נ"ג סעיף י"ג), וביחוה דעת (חלק ד' סימן ח'). והיחיד אם הולך כן לפני גדולים או לאירועים יכול להתפלל כך. ואם אינו רגיל לילך כך במקומות חשובים או לפני אנשים מכובדים אסור להתפלל כך. וכבר פסק מרן (סימן צ"א סעיף ו') דרך החכמים ותלמידיהם שלא יתפללו אלא כשהם עטופים. ע"ש. ולגבי כובע אין חילוק בין יחיד לש"ץ אלא שאם דרכו או דרך המקום ללבוש כובע מלבד הכיפה אין להתפלל בלי זה ואם אין דרכם בזה אין חיוב (עיין שלחן ערוך סימן ח' סעיף ב', ומשנ"ב סימן צ"א סקי"ב, ובשו"ת איש מצליח חלק א' אורח חיים סימן כ"ג, ובציץ אליעזר חלק י"ג סימן י"ג).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן