Menu
שאל את הרב
print
אא

למדנו שלשיטת מרן השולחן ערוך, אין צריך להפריש חלה מעיסה שסופה להתבשל או להתטגן, ובילקוט יוסף פסק שיש להחמיר להפריש בלא ברכה, לצאת ידי חובת החולקים. האם בעיסה מסולת או בורגול גם-כן יש לנהוג כן? כלומר: האם יש להפריש חלה מעיסת סולת שמיועדת לאפיית עוגה? - מעיסת סולת (או בורגול) שמיועדת לבישול או טיגון קובה עירקי? - מעיסת חיטה שבורה או גרנולה (עם תבלינים מתוקים) שמיועדת לאפיית חטיפי אנרגיה? האם העיסה חייבת להיעשות מחמשת מיני דגן שניטחנו עד כדי קמח דק מאד, או אפילו מגריסי דגן שבורות די לנו בכדי להתחייב בהפרשת חלה?

הרב רזיאל כהן

עיסה של "קובה" אין צריך להחמיר להפריש ממנה חלה, מפני שהבורגול אינו מתגבל יפה כמו עיסת קמח, ובצירוף הסברא שעומדת לטיגון או לבישול, יש להקל לכתחילה שלא להפריש ממנה חלה (עיין בשו"ת בנין אב חלק ד' סימן ס').
עיסה העשויה מסולת, כמדומה שהיא מתגבלת כקמח רגיל (ומקרא מלא דיבר הכתוב: "שלש סאין קמח סולת לושי וגו'), ועל כן יש להפריש ממנה כמו כל עיסה אחרת.
עיסה של חיטה שבורה או גרנולה אם היא מתגבלת מעט, נכון להחמיר להפריש ממנה בלי ברכה, כיון שנאפית בתנור. והתבלינים המתוקים אינם פוטרים אותה מהפרשה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן