Menu
שאל את הרב
print
אא

ידוע דעתו של מרן ראש הישיבה שליט"א שהתכלת נמצאה בימינו ומותר לשים תכלת בציצית. לכאורה אבל אנו הספרדים שנגררים אחרי האר"י, וכתוב בשער הכוונות (דרוש ציצית דרוש ד) שחוט התכלת היה רק בזמן שבית המקדש קיים, וכיום יש לנו רק הארה של תכלת ולא החוט בעצמו וכו'.ע"ש. האם מי שמטיל פתיל תכלת אין בעייה של עובר על דברי האר"י שמוכח מדבריו רק כשיש בית המקדש יש חוט תכלת בציצית?

הרב שלמה יהונתן מאזוז

הבה ונקשה יותר מזה על רבינו האר"י הקדוש, הרי מוכח בגמרא שהיו מטילים תכלת עד זמן רבא (בודאי, ויתכן אף אחרי כן), ורבא חי כחמש דורות אחר החרבן (רבי עקיבא, רבי, רב יהודה, רבא – ביום שנפטר הראשון נולד זה שאחריו, כמבואר בקידושין דף ע"ב ע"ב). ואיך נמצא התכלת בימיו? אלא תירץ מרן ראש הישיבה שליט"א על כרחך לומר שמזמן החרבן החל התכלת להתמעט [וכעין זה כתבו התוס' גבי זכוכית לבנה. עיין בבא מציעא דף כ"ט ע"ב בד"ה בזכוכית. ועוד], עד שנפסק לגמרי בזמן סוף התלמוד. וא"כ אף אנו נאמר שכיון שאנו בעקבתא דמשיחא, מתחיל להתנוצץ אור הגאולה ובית המקדש, וחזר התכלת. עד כאן דבריו נר"ו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן