שאל את הרב
print
אא
במסכת ברכות (דף ב עמוד ב) ברש"י דיבור המתחיל דילמא ביאת אורו. למה רש"י אומר ביום השמיני? למה רש"י הוצרך לומר שיביא קרבנות ולא אומרים שיוכל לאכול אחר ביאת אורו סתם בלי קרבנות?

הרב יהונתן מאזוז

אדם שנטמא טומאה חמורה צריך לספור שבעה ימים, וטובל ביום השביעי, לאחר טבילתו נקרא טבול יום ואסור עדיין לאכול בתרומה עד צאת הכוכבים, אחר צאת הכוכבים מותר בתרומה אבל עדיין נקרא מחוסר כיפורים ואסור באכילת קדשים עד שיאיר היום ויביא קרבנותיו. ולכן הוקשה לרש"י איך שייך לומר "ובא השמש" - ביאת אורו דהיינו זריחה, הרי אין הטהרה תלויה בזריחה כלל (ולא דומה לטבול יום שטהרותו אכן תלויה בשקיעה וצאת הכוכבים)? ועל זה תירץ רש"י שהבאת הקרבנות המטהרים אותו לאכילת קדשים תלויה בזריחה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0