שאל את הרב
בגמ' ב"ב דף ז' ע"ב לקראת המשנה באמצע העמוד מסימת הגמ' שמע מינה זיפיה והסבר הגמ' לע"ד הוא דילמא זיפיה שאלתי היא האם יש ש"מ שפרושו אינו ש"מ בודאות אלא דילמא או שמא יש לגרוס (בהשערת הגה חריפה מעט ) שמא זיפיה ועם הזמן האותיות שמא נפלה מהם הא' ונהיה שמ ואח"כ נוסף סימן ר"ת ועם הזמן נפתחו ונותר הזיוף הזה.
הרב נסים מאזוז
כוונת הגמרא שם כפשוטו, שהרי קודם אמרה הגמרא שלא מחזיקים סתם עדים שקרנים וכנגד סברא זו אומרת הגמרא שאף על פי כן נראה לומר שזייפו כלומר שסברא זו כמעט ודאית שהרי עדיפא מהסברא שסתם עדים אינם שקרנים וכך שיעור לשון הגמרא כיון שלא הוציא בחיי אביהם שמעינן מזה שזייפו. ולכן תולין יותר לומר שזייפו ממה שאין העדים שקרנים
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור