Menu
שאל את הרב
print
אא

אני מחפשת את תאריך פטירתו של רבי נסים סיסי הכהן שכתב את פירוש קול רינה על תהלים (מופיע ביחד עם פירוש של רבי משה הכהן תפילה למשה) האם זהו אותו רבי נסים הכהן שחיבר את מעשה ניסים? ואם לא האם אפשר גם את תאריך פטירתו של האחרון?

רבני בית ההוראה

יש את רבי נסים סיסי הכהן המחבר ספר קול רינה, ויש לו עוד כתבי יד רבים שלא נדפסו,והוא תלמידו של רבי כלפאני הכהן, והיה חבר בבית דינו של הגאון רבי נסים ביתאן, יחד עם הגאונים רבי סאסי הכהן, ורבי זקן משה מאזוז, זצ"ל. שנת פטירתו לא ידועה, ומשוערת בסוף העשור הששי או תחילת העשור השביעי למאה השביעית,ובשנת התרס"ה ודאי לא היה חי. (עיין בספר מלכי תרשיש בערכו). ואינו רבי נסים המחבר ספר מעשה נסים, שהוא קדום יותר בנו של הגאון רבי מרדכי הכהן, ותלמידו של הגאון רבי אהרן פרץ (ראה במלכי תרשיש בערכו). 

אגב, יש עוד רבי נסים כהן מחבר מעשה נסים מחכמי תונס. ומהדור שלפנינו, יש את רבי נסים הכהן רבו של מושב שרשרת, בעל ספר אחימלך הכהן. ועוד רבי נסים נכדו של מרן רבי כלפון הכהן, שהתגורר בבני ברק, ויש לו ספרי שו"ת מעשה נסים.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן