הבדל המשמעות ארשתיך לבין וארסתיך
אין הבדל . שין שמאלית וסמך מתחלפות. בכל ספר איוב המילה כעס כתובה בשין שמאלית והיינו הך
הכלל החמישי של רבי אליהו בחור מכללי השוא נע, הוא כלל הדומות: כשתבאנה שתי אותיות דומות באמצע המילה והראשונה בשוא, השוא נע. אבל אם המילה מלעיל ויש נגינה לפני האותיות הדומות, הן נקראות בשוא נח, למשל: נשעננו (בתפילה), יקראנני, ישחרנני, ימצאנני (משלי). [דקדוקי אביע"ה עמוד 43]. [וכן ב: הושע ה, טו; תהלים נ, כג; משלי ח, יז].
רציתי לדעת, האם השווא במילים הבאות הוא שווא נח, ואם כן, מדוע? הרי אלו מילים מלרעיות, ואין נגינה לפני האותיות הדומות: שָׁרְרֵךְ֙ (שה"ש ז, ג), יְשָׁדְדֵ֔ם (ירמיהו ה, ו), וְשָׁדְד֖וּ (ירמיהו מט, כח), חָֽנְנֵ֬נִי (תהלים ט, יד).
נחלקו בזה חכמים בג'רבא לפני 150 שנה. והמסקנא שהשוא בכולם נח. שאם יהיה נע ייהפך הקמץ חטוף לקמץ רחב. ודינו בקמץ חטוף, כי היחיד שֹׁרֶר, חָנֵּנִי, יְשָׁדֵּם. ואין כאן מקומו להאריך.