Menu
שאל את הרב
print
אא

מישהו מבני המשפחה מביא פירות וירקות בשנת שמיטה מהשוק איך צריך להתייחס לפירות והירקות הללו האם הכל מותר באכילה וצריך לעשר בלא ברכה ולנהוג בהם קדושת שביעית מספק? או שאסור לאכול כלום?

הרב אדיר כהן

קשה לקנות מהשוק בשנת השמיטה, ללא כל בירור מהיכן הגיעו הפירות. אם הם בגדר מסתחרים בפירות שביעית, או שסומכים על היתר מכירה (ויש למוכר תעודה על כך מהרבנות הראשית, עיין בשו"ת יביע אומר חלק י' חלק יורה דעה סוף סימן מ"ד, ועיין עוד בשו"ת שיירי כהונה חלק יורה דעה סימן קי"א), או שמביאים יבול נכרי, או אוצר בית דין. ואם לא ביררו בשעת הקניה, יש לברר לאחר מכן, וגם ללכת אחר רוב חנויות אין זה פשוט בלוקח מן הקבוע (ועיין עוד בשו"ת יביע אומר חלק ו' חלק יורה דעה סימן כ"ד).
ואם אין כל יכולת לברר, יכולים להפריש תרומות ומעשרות מספק ללא ברכה, וגם לנהוג בהם קדושת שביעית מספק, ואין בזה חשש לחרם שעשה מרן הבית יוסף גבי המחמירים קדושת שביעית בפירות עכו"ם, מאחר שכאן הדבר ספק (עיין בירחון אור תורה חשון תשמ"ז סימן י"ב אות ב').

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן