כתיבת תפילין חינם החול המועד
מותר. כתב מרן בשולחן ערוך (סי’ תקמה ס”ג )כותב אדם תפילין ומזוזות לעצמו . וכתב הרב אליה רבא שהוא הדין אם כותב לאחר בחינם מותר.והביאוהו הכה”ח ס”ק כד והמשנב בשעה”צ אות יג
מחקתי שורה במגילה וכנראה נמחק עמה השרטוט, התעוררתי לבעיה לאחר שהמגילה הועברה לסוחר. מה עלי לעשות?
אם השורה העליונה משורטטת, אפשר להכשיר מספק ספיקא, ובפרט אם כתב ישר ע”פ המחיקה אפשר לצרף דברי הרב בני יונה שמכשיר.
ומכל מקום אם ידוע למי נמכר, עדיף לקחת ולתקן כראוי.
מאת: פלוני | תאריך: כ״ג באלול ה׳תשע״ד – ספטמבר 18, 2014
א. אם בוודאי נמחק השרטוט עדיין ניתן להקל מספק ספיקא בדיעבד?
ב. מהו התיקון הנדרש? שרטוט על גבי הכתב או מחיקת האותיות ואז שרטוט?
1. אם לא ידוע למי נמכר ואי אפשר לתקן, יש לסמוך בדיעבד!
2. מחיקת האותיות ואח"כ לשרטט.
מאת: פלוני | תאריך: י״ז באדר א׳ ה׳תשע״ו – פברואר 26, 2016
השואל כתב שמחק שירטוט של שורה במגילה, וקיימא לן שמגילה שכתובה רובה כשרה (בתנאי שלא השמיט עניין שלם), אז אם מחק שרטוט של שורה אחת למה צריך להגיע 'לספק ספיקא' בשביל להכשיר?! הרי זה לא גרע משאם אותה שורה בכלל לא הייתה כתובה?
בספר חזו"ע על פורים, פסק שאם לא שרטט בכל שורה ושורה פסולה, ובעמוד רל"ב עמודה שניה במוסגר הביא דברי שבט הלוי שכתב כסברת הרב הכותב הנ"ל