שאל את הרב
לכאורה היות ורוב הפוסקים של הדור הזה והדור הקודם להקל למעשה בשמור ונעבד (למשל חזון איש שביעית י ס"ק ו, מנחת שלמה א מד, ציץ אליעזר ו, לט, אגרות משה או"ח א קפו, דרך אמונה הל' שמיטה ויובל ד ציון ההלכה ס"ק קפז, אז נדברו ט, ס שכן היה המנהג הקדמון בירושלים) למה לא לקנות לכתחילה מהיתר מכירה אפילו למי שלא סומך על היתר מכירה?
הרב יעקב כהן
דעת מרן ראש הישיבה שליט"א באור תורה שם שרק מי שמצבו דחוק יקל בזה. ע"ש. ומה שכתבת שדעת רוב הפוסקים להקל בשמור ונעבד, זה לא שייך בירקות שיש בהם איסור ספיחים. וכן סחורה בפירות שביעית אסורה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור