איספנדות
עיין למרן בב”י (סי’ ש”א) בשם הר”ן שגם דברים שאנו מסופקים אם הם מועילים או לא מותרים, ואין חשש משום דרכי האמורי, אא”כ ידענו שאינם מועילים. וכן דעתו בשלחן ערוך (שם סעיף כ”ז). ומכל מקום יש לבדוק שבלחש אין איזה דבר שקשור לעבודה זרה.
1. האם יש חיוב לכלה ללבוש בגד לבן בחופה או שגם זהב זה בסדר גמור?
2. מה הדין או המנהג לגבי ילדים של אלמנה שישתתפו בחופה או שיהיו בחתונה (שיבואו רק אחרי החופה)?
3. האם לאלמנה מותר ללכת אחרי החתונה (חודש, שנה או בכלל לא) לפקוד את קבר בעלה המנוח?
4. כשנושאים אלמנה, האם תיקון הרש"ש מחייב אותה להיות נוכחת, או שניתן לעשות לפני הגעתה, ואינה חייבת להיות נוכחת? האם אפשר גם כמה ימים לפני?
1. נהגו כיום בכל תפוצות ישראל שהכלה לובשת לבן דוקא. והוא מנהג קדום. ויש לזה כמה טעמים (ראה בספר מנהג ישראל תורה הוא חלק ד' עמוד קנ"ה). אבל אין בזה כל חיוב מן הדין. ובעבר (בג'רבא ועוד מקומות) לבשו בגדים צבעוניים.
2. נהגו שאין הבנים משתתפים כלל בחתונה. אלא אם על ידי כך תפגם שמחת החתן או הכלה, ישתתפו בסעודה אבל לא בחופה (בתים לבדים סימן ט' סעיף ב').
3. אין נכון שתנהג כן, בפרט אם בעלה מקפיד על זה. עיין בשו"ת באר משה חלק ד' (סימן ק"ד).
4. אין האשה צריכה להיות נוכחת בתיקון הרש"ש, אלא רק הבעל לפני עשרה. ואם הבעל לא יכול לבוא, יכול לשלוח שליח במקומו (ראה בספר בתים לבדים סימן כ"א במבוא).