Menu
שאל את הרב
print
אא

אני במשרד ממשלתי כאשר יש לי תוכנית עבודה שנתית (וזו מחולקת לחודשית). לצורך הדוגמא, אני צריך בחודש לסגור 5 תיקים. וב"ה אני עומד ביעדים. לעיתים אני סוגר יותר תיקים מהנדרש אך המנהלים לא יתירו זאת בכל פעם. האם מותר לי בזמן הנותר לעסוק בעניינים שאינם קשורים ישירות לעבודה (ולצורך העניין גם ללמוד תורה בהצנע). והאם מותר לעשות כן גם בשעות הנוספות המוקצבות לי (יש לי כמות שעות נוספות כל חודש שאם לא ניצלתי הן נמחקות). לדוגמא יש שיעור ב- 18:00 ואני נשאר בעבודה עד לקראת השיעור.
אעיר, כי בעבודה נשארים עובדים ללא מעש לעיתים אבל אני מקפיד שלא לעשות שעות נוספות. אודה לקבלת תשובה משורת הדין וגם מצד חומרה/מראית עין ככל שיש בדבר.

הרב רזיאל כהן

אם אתה סוגר את התיקים במקסימום איכות מצידך (ואינך ממהר בסגירתם בשביל "להרויח זמן") והממונים יודעים על הזמן המיותר, ולמרות זאת אינם מאשרים תוספת תיקים (או קיצוץ בשעות העבודה), נראה שאתה יכול לעסוק בענייניך בזמן הפנוי. אך אין אפשרות לעשות "שעות נוספות" בשעה ששעות החובה עצמן אינן מנוצלות כדבעי.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן