קביעות בהבדלה חובה
לא ראיתי שם שהענין הוא שכולם יהיו באותו “מצב” אלא שישיבה זה קביעות ועמידה זה לא קביעות, וא”כ פשוט שאם יש חלק שעומדים אין להעמיד את כולם, אדרבה יש לנסות להושיב גם את העומדים.
אשה גרושה החייבת בהבדלה אך סובלת מסוכרת גבוהה מאד על מה תבדיל ומה תברך?
אם מותר לה לשתות בירה, תבדיל עליה (בברכת שהכל במקום בורא פרי הגפן). ואם גם זה בעייתי בשבילה, תבדיל בלי שם ומלכות על חלב (בברכת שהכל, כמובן) ותאמר תחילה את ברכת המבדיל (בלי שם ומלכות), ואח"כ תברך כרגיל על הבשמים והנר, ולבסוף תברך שהכל על חלב ותשתה.
כמובן כל זה כשאין לה שום אפשרות כלל לשמוע קידוש מאדם אחר (שכן, בית הכנסת וכו'), ואין לה גם אפשרות להטעים את כוס היין של ההבדלה לאדם אחר (אפילו קטן).
מאת: פלוני | תאריך: א׳ באלול ה׳תשע״ד – אוגוסט 27, 2014
האם בקדוש של שבת ויומו מותר לקדש על היין ורק ללגום לגימה קטנה שתיית רוב כוס מסכנת את בריאותי ממש?
בקידוש של הלילה תקדש על הפת (ויש ליטול ידים קודם הקידוש, והכל כרגיל, רק במקום ברכת בורא פרי הגפן יש לברך "המוציא").
ובקידוש של היום יש לקדש על שכר (בירה), ואם אי אפשר, אז לפחות על חלב וכיוצא בזה (באופן שאי אפשר לשמוע קידוש בבית הכנסת).