Menu
שאל את הרב
print
אא

ראיתי בספרי האחרונים שדנים אודות אדם שאכל מיני דגן שברכתם האחרונה על המחיה, וכן אכל פירות משבעת המינים שברכת על הארץ ועל הפירות, אם טעה ובירך רק על המחיה מבלי שנתכון לפטור את פירות הארץ, צריך לחזור ולברך שוב מעין שלוש על הפירות.
נשאלת השאלה, הרי מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל במספר מקומות פוסק להלכה שאם אדם אכל מיני דגן ופירות שאינם משבעת המינים וברך על המחיה, מבלי שנתכון שלא לפטור את הפירות, לא יברך בורא נפשות רבות כי בכלל ברכת מעין שלוש של על המחיה כתוב "ועל תנובת השדה" ובכלל מאתיים מנה, מה נשתנה דין פירות שבעת המינים שעליהם נדרש לברך שוב מעין שלוש, מדוע לא ייפטרו בברכת מעין שלוש של המחיה כדין פירות רגילים?

הרב ירון ביתאן

איני יודע איזה אחרונים ראית, אבל לפי מה שכתב מרן הראשון לציון זצ"ל שמי שהתחייב לברך על המחיה ועל הגפן ובירך רק על המחיה יצא ידי חובה גם על הגפן, הוא הדין וכל שכן בפירות שבעת המינים שיצא. (אם תביא דברי האחרונים שהזכרת, נעיין בהם בלי נדר ונשיב לך תשובה).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן