Menu
שאל את הרב
print
אא

1. בנושא סדר עלייה לתורה. ברור לי שניתן לחלק את הפרשה ללא קשר לסימון הקטעים. בשבתות מיוחדים של אירועים. אולם בשבתות רגילים העולה מעוניין לעלות בקטע מסויים ולשם כך הוא הכין אותו לקריאה והוא קונה את העלייה בהנחה שזה הקטע שהוא קורא. אולם החזן עושה שינוי ללא כל סיבה ואז העולה אינו יכול לממש את רצונו לסוג של קטע שהוא הכין אותו.
2. האם חשוב לשמור על הסדר. ראשון שני שלישי ואילך. או שאפשר לעלות לתורה לפני שלישי מוספים כמו חתן תורה וחתן בראשית וחתן מעונה בשבת בראשית ואחר כך החזן קורא לעולה שלישי ואילך?

הרב אדיר כהן

אף שאפשר לכתחילה להעלות יותר משבעה עולים (עיין בחזון עובדיה – שבת חלק ב' עמוד רכ"ב), וכן לשנות ממה שמסודר בחומשים, מכל מקום יש להשתדל שלכל עולה יקרא החזן שלושה פסוקים (או יותר) חדשים. ומכל מקום הנוהגים לחזור על מה שכבר קראו יש להם על מה שיסמוכו (עיין חזון עובדיה שם עמוד ר"ל). אלא שיש לדעת ש"ששי" הוא איננו בהכרח העולה היכן שמסומן ששי בחומש אלא העולה ששי לתורה היכן שהוא וכל החמשה שלפניו קראו קריאה חדשה. ואם הוסיפו מוסיפים בין חמישי לששי, אם למוסיפים קראו קריאה חדשה, אז המוסיף הראשון הוא הששי האמיתי. ואם רק חזרו להם על פסוקים שנקראו, אז רק הששי שמתחילים להוסיף בו קריאה חדשה הוא הששי האמיתי. (ראה בשו"ת יצחק ירנן חלק ב' סימן כ"א).
ולכן צריך להזהיר על זה שלא ימכרו את ששי שבחומש בדמים יקרים כשהקונה חושב שקונה את ששי, בעוד שלעיתים אין זה ששי האמיתי.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן